مستخدمو فايسبوك يسخرون من عروس قبل المكياج… وزوجها يردّ بقوّة!

منوعات
354
0


مستخدمو فايسبوك يسخرون من عروس قبل المكياج… وزوجها يردّ بقوّة!

سخر عدد كبير من مستخدمي فايسبوك من فتاة نشرت صورتين لها يوم زفافها، واحدة قبل المكياج، والأخرى بعده، مسلطين الضوء على الفارق الكبير بين شكلها في الصورتين.وتجرّأ بعض المستخدمين على وصف العروس بالقبيحة واتهمها البعض الآخر بخداع زوجها. وبعد حالة جدل إستمرت لساعات طويلة، قرر زوج العروس الرد بقوّة على الإنتقادات عبر حسابه على فايسبوك.



وكتب العريس: “اللي في الصورة دي مراتي وأنا عريسها، عاوز أقول لها يديمك ربنا فوق راسي ويخليكي ليا ويصونك ويحفظك ولا يحرمني منك قادر يا كريم”.


وتابع: “مهما قلت وعملت مش ها وفيكي حاجة وان عملت كده فعملتوا من نبع حبي ليكي وايماني وثقتي فيكي اللي محدش قدر يوصلها زيك وما اتمناش انها تضيع و نعلمها لأولدنا يا ست العرايس يا ام ابني او بنتي الجاي مقامك متصان ع راسي من فوق”.


وهدد من وجّهوا الانتقادات والسخرية من زوجته هدد بأن يعرّفوا عن أنفسهم، لأنه قادر على حمايتها وصونها والحفاظ على أهل بيته بدمه.


وختم بالقول: “عمر الشكل ما كان مقياس، الإنسان بروحه ولا عمر اللسان كان مصدر خير لصحبه طول ما هو متعاص قذارة، ولا نفسية البني آدم اللي هيا بتعود ع لسانه فبتالي هيلاقي قبول وحب الناس يزيد له وشكله يحلو ويبقي أحسن من ملوك الجمال بس بنفس صعبة وطبع اللهم الحافظ … اتمني كلامي يتشاف واللي بين السطور يتفهم”.



شاهدي أيضاً :



تعليقات الفيسبوك